1982-Ošas: Skirtumas tarp puslapio versijų

Iš Alpinizmo vikis.
Pereiti į navigaciją Jump to search
>Šaduikis
No edit summary
>Šaduikis
No edit summary
5 eilutė: 5 eilutė:


Pagrindinė smogiamoji jėga - [[Zigmas Blažaitis]] ir [[Edvardas Pundzius]]: [[Vaizdas:Zigm._ir_Edis.jpg|300px|left]]
Pagrindinė smogiamoji jėga - [[Zigmas Blažaitis]] ir [[Edvardas Pundzius]]: [[Vaizdas:Zigm._ir_Edis.jpg|300px|left]]





16:58, 16 vasario 2014 versija

Ekspedicijos vadovas - Algis Gudelis. Ošas.jpg

Visi ekspedicijos narių įkopimai: Vaizdas:LIETUVOS ALPINIZMO METRAŠTIS.pdf

Pagrindinė smogiamoji jėga - Zigmas Blažaitis ir Edvardas Pundzius:

Zigm. ir Edis.jpg











Nuotraukos

Vidūno Gelumbausko foto reportažas:

112.jpg 114.jpg

115.jpg 121.jpg

122.jpg 123.jpg

124.jpg 125.jpg

126.jpg 127.jpg

128.jpg 129.jpg

130.jpg 131.jpg

132.jpg 134.jpg

133.jpg 135.jpg

137.jpg 138.jpg

139.jpg 140.jpg

142.jpg 144.jpg

141.jpg 143.jpg

145.jpg 146.jpg

147.jpg 148.jpg

149.jpg 150.jpg

152.jpg 154.jpg

151.jpg 153.jpg

155.jpg 156.jpg

157.jpg 158.jpg

159.jpg 160.jpg

162.jpg 164.jpg

161.jpg 163.jpg

165.jpg 166.jpg

167.jpg 168.jpg

112.jpg 114.jpg

112.jpg 114.jpg

112.jpg 114.jpg










Ekspedicijos inventoriaus apžiūra prieš įkopimus:

Inventorius-1.jpg
Inv.-2.jpg
Inv.-3.jpg
Inv.-4.jpg
Inv.-5.jpg















Kęstučio Virbalio prisiminimai:

Gegužės pabaigoje patraukėme į Kirgiziją. Išvykus iš Kauno traukinyje nesėkmė – dingo Eugenijaus Bajoro kuprinė. Kadangi visi turėjo atsarginių drabužių ir inventoriaus, sukomplektavome naują kuprinę. Traukiniu keliavome iki Maskvos. Ten persikraustėme į Kazanės stotį ir važiavome link Azijos. Andižane persėdome į prekinį traukinį. Kelionėje įpratome greitai iškrauti ir pakrauti krovinį, kuprines. Kara Su pasiekėme ankstyvą rytą. Algis Gudelis surado sunkvežimį, kuris mus nuvežė į netoliese esantį Ošą. Apsistojome miesto stadione. Vidurinės Azijos saulė svaigino, mus pasitiko rytietiškas turgus, žalia arbata, egzotiška muzika, kuri viską sujungia į darnią harmoniją. Po dienos iškeliavome kalnų link. Visai netoli kelionės tikslo sugedo mūsų sunkvežimis. Iki bazinės stovyklos krovinį teko nešti ant pečių ir tik sunkiausius daiktus padėjo gabenti arkliai. Stovyklą įsirengėme gražioje arčos krūmų giraitėje. Po kelių aklimatizacijos ir mokomųjų užsiėmimų dienų kopėme į Kuragoj viršūnę nauju maršrutu – šiaurinės sienos kairiuoju kontroforsu, kurį įvertinome 5B kategorija. Įkopimui vadovavo Eugenijus Bajoras, dalyviai – Zigmas Blažaitis, Edvardas Pundzius, Kęstutis Virbalis. Ta pati komanda birželio 18 d. išėjo į pagrindinį įkopimą – Ošo viršūnę (4180 m) vakarine siena. Apačioje mus stebėjo treneriai ir draugai Algis Gudelis, Šarūnas Kosas, Vytautas Dumbravas, Ramusis Lapinskas, Vaclovas Paplauskas ir Stasys Navickas. Taip pat ir slėniai, pilni žydinčių gėlių, kurios, rytmetiniam sniegui ištirpus, vėrėsi dar skaistesnėmis spalvomis. Apačioje liko po uolomis čiurlenantys upeliai ir mieli žvėreliai švilpikai. Bet galvoti apie tai nebuvo kada, mūsų laukė ilgas ir sunkus kopimas į stačiąsias uolas. Pirmasis lipo Edvardas. Iš pradžių kelias per uolas buvo ne itin sudėtingas, toliau uolos statėjo. Suradome plyšį, panašų į grotą. Nakvoti čia, lyginant su nakvyne lopšiuose ant uolų, buvo ramu. Plyšyje praleidome dvi naktis, o ant uolų sienos Edvardas ir Zigmas pasikeisdami tiesė virves mūsų keliui aukštyn. Kai jie rado naują tinkamą vietą nakvynei, pasirodė visi kiti, išsitraukdami kuprines, kuriose buvo supakuoti miegmaišiai, palapinė, primusas, visi mūsų asmeniniai daiktai bei inventorius. Kadangi nakvynės aikštelė buvo puiki, gerai pailsėję jau sekančią dieną pasiekėme viršūnę. TSRS pirmenybėse šis maršrutas buvo įvertintas VII vieta. Alpinistams tai buvo geras rezultatas, ypač po ankstesnių metų nesėkmės. Birželio 27 dieną išsikraustėme iš stovyklos.